Kristen Stewart i lååång intervju!


För en del är Kristen Stewart helt enkelt "" Twilight "flicka." Hennes fängslande tur som förälskad tonåring Bella Swan i swoony serie vampyr romantik blockbusters satte henne på kartan och gett henne mantel "filmstjärna".

Och för många unga skådespelare, skulle detta ha företrätt chansen att kontanter i, att göra en hel drös med välbetalda wannabe träffar med olika övernaturliga kärlek intressen. Stewart, å andra sidan, föredrar mer utmanande rutt: udda indies, delar som talar till henne i en äkta sätt, och en och annan bild av en ikon (som, säg, Joan Jett). Hon hoppas bara att de som vill se henne som något annat än Bella kommer att ge henne en chans.

"Det finns en väg jag går ner nu, och jag är medveten om att det inte finns så mycket av en publik för konstiga filmer-för olika, eklektisk filmer och jag helt acceptera det, säger hon. "Men samtidigt, om jag gör filmer som denna, jag vill människor att ta det för vad det är istället för att gå," Åh, låt oss se "Twilight" flicka försöker göra detta. '"

Stewart säger att hon är djupt tacksamma för alla de möjligheter som den skenande vampyr serien har sänt sitt sätt, men hon har sett till att personas hon har tagit på sig sedan inte har fruktansvärt Bella-like. Ta hennes nyanserade resultat i den senaste indie känsla "Välkommen till Rileys." Som RÅ teen skenande / stripper Mallory är Stewart rå och äkta, ett believably blåmärke bråkstake, och hon mer än håller sin egen motsatta co-stars James Gandolfini och Melissa Leo. "Jag är verkligen glad att det tog den tid det gjorde för att få gjorda, eftersom jag tror när jag var 18 var jag redo och mer självsäker och mogen nog att spela rollen, säger skådespelaren, nu 20. "Jag hade läst manuset när jag var 16, och jag var alldeles för ung. Jag skulle ha ryggat saker, tror jag."

"Rileys" regissören Jake Scott tog första del av Stewart i Sean Penns "Into the Wild". Hennes skärm tid är begränsad, men hon gjorde det hennes eget. "Jag gick för en drink med Sean Penn, och han sa, 'Kolla här grabben ut," påminner om Scott. "Hon gjorde inte mycket i denna film, men hon bara hade denna kvalitet som jag alltid hade föreställt Mallory skulle ha, jag brukar alltid säga" LISTIG. " . Typ av vilda, lite av en gränd katt som verkligen är stark i henne, även om hon kommer från en mycket glad, kärleksfull bakgrund Det är intressant. Kanske är det därför hon kan spela en sådan skadade tecken, till exempel komplexa tecken ".

"Välkommen till Rileys" var på gång före "Twilight", och Scott påminner behöva kämpa lite för att lägga Stewart. "Jag hade tur att han trodde att jag förtjänade det, säger hon med ett skratt. Stewart gjorde allt för att leva upp till tron Scott hade i henne, kastade sig i forskning och karaktär arbete. "Jag är från Valley, och jag har haft den mest normala och privilegierade uppfostran, så rädslan i det slags" Vem är du och vad vet du "säger hon.

Stewart läsa böcker om hemlösa tonåringar, pratade med verkliga arbetare strippklubb, och även lärt sig att pole dance. "Du verkligen inte ser det i filmen, säger hon i pole dance", som suger, jag menar, inte suga. Jake ville inte utnyttja Mallory mer än hon redan är, men jag fann att de slog skiten ur sig själva. Jag hade blåmärken över hela mina ben, alla upp de sidor av min kropp. Jag tror att vi gjorde allt vi kunde för att göra det rätt. För de flickor som kan relatera till en film som denna , det är så nödvändigt. Vi skulle vara sådana bedrägerier om vi inte gjorde ett ordentligt jobb. "

För Stewart, "ett ordentligt jobb," de saker du måste göra för att göra en föreställning så autentisk som överhuvudtaget är möjligt, är en integrerad del av hur hon närmar sig en roll. De som vill se henne som obekväma Bella Swan-en ibland dyster, ibland flummigt teen-har troligen aldrig hört henne prata om skådespeleri. Det finns en slående passion som tar över när hon diskuterar man att ansluta till en karaktär, och även om hon inte har haft till audition på ett tag, gör hon inte göra henne val lätt. När hon vill ha en roll, vill hon verkligen det.

"Om du måste sitta där och fråga dig själv om du vill göra något, då du inte vill göra det, säger hon bestämt. "Om du sitter runt gå," Tja, det är en bra historia, finns det några saker som förvirrar mig, men jag kan reda ut det "? Nej, nej, nej. Jag kunde inte göra det. Jag tror jag skulle vara så illa oavsett projekt som var. Jag kan inte göra något arbete som inte helt tala med mig. Du bara går, "jag vill leva det. jag verkligen skulle vilja lära av det." Och du ser allt så tydligt. "

I "rummet"

När det gäller att utföra, såg Stewart saker ganska tydligt från tidig ålder. Hennes mamma var ett manus handledare, så Stewart växte upp hänga på filminspelningar. "Jag skulle gå till jobbet med henne, och jag såg barnen på uttagen och jag skulle bli," Gosh, jag vill ha ett jobb ", säger hon, skrattande. En möjlighet öppnas när någon fick syn på henne "sjunga några löjliga låt i en semester prestanda sak" i skolan, minns hon. "Det var någon i publiken som hjälper dig att hitta en agent som barn. Det är verkligen, verkligen skulle förmodligen bara aldrig hända i Los Angeles." Vid 9 började hon provspelade för och filmer landning. En av hennes tidiga hög profil roller, som en diabetiker unge i thrillern "Panic Room", satte henne motsatt Jodie Foster och under ledning av David Fincher.

"Jag tror jag gick i sex gånger under loppet av flera månader, eftersom de hade börjat produktion och sedan stänga av och sedan omarbetas människor", säger Stewart. "Jag kämpade verkligen för den delen De gjorde varenda unge som kom upp verkligen jobba röven av för det... Det var inte en snabb sak jag var tvungen att läsa för David Fincher flera gånger, och varje gång det skulle bli noterar det var verkligen intensiv. " Hon förstår den utdragna processen bättre nu, men vid den tidpunkten var hon bara klåda för chansen att bevisa sig själv. "Jag var som," Gud, dude, jävla slappna av, kan jag göra det! "Säger hon och skrattar. "Jag var helt tänkte att han bara ska lita på mig."

"Panic Room" fick Stewarts karriär iväg till en bra start, men det var inte förrän hon spelade i den mörka indie "Speak" vid 13 års ålder att saker klickade, att hon insett att båda skulle kunna uppfylla till henne som en karriär. "Jag insåg att man kunde få mer från jobbet än bara underhållning och inte behöva gå till skolan, säger hon. "Du kunde berätta historier som folk kan ta mycket från."

Hon fortsatte med att blanda stora, barnvänliga flicks med omtänksamma fristående projekt, bland annat skådespelaren Mary Stuart Masterson är funktionen regidebut, "The Cake Eaters". Masterson minns bli imponerad med Stewarts "Panic Room" prestanda, men hon var ännu mer blåst bort när de började arbeta tillsammans. Stewarts karaktär i "The Cake Eaters" lider av Friedreichs ataxi, en sjukdom som påverkar tal och rörelse. Om symtomen var avbildade felaktigt, säger Masterson, skulle resultatet ha varit stötande. Men återigen, var Stewart fast besluten att göra jobbet.

"Hon var helt beslutna att få det rätt," Masterson ihåg. "Jag gav henne några intervjuer hade jag tejpade och presenterade henne för en del människor lever med sjukdomen, och hon nedsänkt sig i processen. Hon var mycket privat om det, och jag visste att det var ett gott tecken, eftersom jag hade varit med om liknande arbete på verkliga tecken innan och jag visste att det hon upplevde var ett slags protectiveness för integriteten på de själar som lider med vad hon skulle bara kan spela på. "

När Masterson började för filmen att göra festivalen Q & A, "Twilight" inte hade kommit ut ännu och Stewart var långt ifrån ett känt namn. "Efter varje screening," direktören säger, "någon skulle alltid frågar hur jag hittade en skådespelerska som bra som hade sjukdomen."

"Road" Map

Stewart i Pittsburgh arbetar på indie film "Adventureland" när hon först fick nys om "Twilight". Vid den tiden, säger hon, att hon inte riktigt har "tillräckligt med utrymme i mitt huvud" att ens överväga ett projekt av den storleken. Ändå var hon upp för audition och påminner om att vara glad när regissören Catherine Hardwicke och skådespelare Jackson Rathbone flög till Pittsburgh för att träffa henne. "Vi arbetade tillsammans i fyra timmar," Stewart säger. "Och i slutet av det har vi inte vill sluta prata om det, och Catherine var som," Okej, men jag tror att du bör göra detta. Jag ska komma på en plan nu, men förhoppningsvis kan vi fortsätta denna diskussion senare. " Jag var som, "Eh, betyder det ..." Jag kunde inte tro det. "

Precis som Scott var Hardwicke charmerad av Stewarts kort "Into the Wild" prestanda. "Jag kände hennes sårbarhet och längtan språng utanför skärmen när hon satt på den sängen i trailern, försöker förföra Emile [Hirsch]," Hardwicke ihåg. "Kristen måste känna allt-i kontakt, för att göra det hennes eget. Hon är intensiv och kraftfull och atletiskt begåvad. Bella Swan är klumpig. Kristen hade att vara den mest besvärliga volleybollspelare i" Twilight ", men i verkligheten är hon en superstjärna . "

Stewart var inte nödvändigtvis förberedd för "superstar" status "Twilight" skulle ge henne, men hon har försökt att förbli jordad och hålla henne beslutsprocessen i stort sett samma. "En hel del förändrats, men samtidigt arbetet med att välja saker inte förändras, säger hon. "Jag antar att jag inte skulle veta skillnaden om jag inte hade" Twilight ", eftersom de saker som har rullat i det förmodligen inte skulle ha rullat i. Jag är medveten och tacksam för det. Och när något som" Välkommen till Rileys "talar till dig, du måste hoppa på den."

Som sagt, hon är fortfarande genuint förvånad när filmskaparna vill kasta henne i vissa saker-som Walter Salles "kommande ta på Jack Kerouacs roman" On the Road ". "När det var sorts komma att vara och jag var rätt ålder för att spela rollen av MaryLou, jag vill inte ens tänka på det en hel del, eftersom jag var som," De kommer att hyra Scarlett Johansson, "" Stewart säger med ett skratt. "Vilket hade varit fantastiskt, men jag kunde inte föreställa mig sätter mig själv till den ekvationen."

Nu när hon är en del av ekvationen, hon föra sitt vanliga engagemang för roll-och, uppfriskande, med en känsla av förundran normalt inte finns i unga stjärnor som har arbetat så länge hon har. "Jag arbetade med min vän Tom Sturridge, och han spelar Carlo Marx, som är Allen Ginsberg," Stewart säger, spänning krypa in hennes röst. "Och jag skulle se över på honom, och han gör den här jävla full-on Allen Ginsberg galen monolog i hörnet av några dunkande, rasande parti, och jag dansar till bebop jazz, och jag skulle kunna se ut," Tom, vi gör "On the Road." Bara så du vet? "On the Road." '"

Strategi spel

Trots att hon har ett särskilt sätt att utvärdera potentiella roller, erkänner Stewart att hon undviker tung strategizing när det gäller hennes karriär, "eftersom att ha en strategi, kunde jag inte den där grejen där jag inte visste vad jag ville göra tills det verkligen skrek på mig. Men till slut, vem vet hur nära eller hur långt bort det är, speciellt nu när jag har fått denna enorma gåva "ja," Jag skulle älska att utveckla projekt och göra dem med människor som är redan nära mig. "

Den "gåva ja" om att framgången för "Twilight" har gett henne något Stewart fortfarande förundras över. Men hon förstår gåvans begränsningar och hon inte vill använda det för att uppkok Bella Swan. "Jag har inte provat den ännu, men tydligen skulle det vara lätt för mig att GreenLight en film där jag spelar den största delen om jag spelar ett ganska normalt utseende, söt tjej, säger hon. "Det finns många sådana filmer. Men om jag ville spela, säg, en transpersoner fånge [i i-verk indie" K-11 "], som jag verkligen vill göra, som inte håller samma vikt. "

Stewart vet att många ögon är på henne på denna punkt. Och hon vet att det finns vissa människor som alltid kommer att se henne som "den" Twilight "flicka." Men hon är fast besluten att fortsätta denna politik edgy delar, att bygga sin karriär genom att alltid visa sin fulla åtagande att oavsett projekt tar hon på och genom att arbeta hårt för författare och regissörer som anförtror henne med sina visioner. "Verkligen", säger hon ivrigt, "Jag vill bara att fortsätta göra vad jag gör."

UT TAR
-Sätts till stjärna i de två sista "Twilight" avbetalningar, regisserad av Bill Condon

-Har nominerats till fyra Young Artist Awards ("Into the Wild", "Cold Creek Manor", "Undertow", "Panic Room") - Är repped av Gersh byrån

-Var tacksam över att ha Joan Jett vid hennes sida medan porträttera sångare i "The Runaways". "Hon hamnade faktiskt sorts Kickin 'det med mig hela tiden, under hela repetitionen, varenda dag med fotografering Hon hade sin egen hörlurar .. och vi skulle vara tillsammans hela tiden Hon var runt, och det är hur jag kände att jag kunde göra det utan att tänka att jag var bara så ur vänstra fältet och löjliga Precis, skulle jag bara hade svart hår: " Oh yeah, jag är Joan Jett! '"

-Arbeta med Jodie Foster i "Panic Room" gav henne en modell för hur man leder sig själv som skådespelare: "Om jag hade arbetat med någon annan, kanske jag inte fått den särskilda intryck som jag fick från henne, som kontrollerades och väldigt fokuserad och professionell och också vanligt. Hon är en av de coolaste tjejer som jag har träffat, och sedan, på samma gång, är hon en av de mest extraordinära kvinnor. "

-Har ju inte provspelade mycket senaste tiden, men är alltid upp för det: "Du kan visa en regissör som du bör vara där, i stället för att sakta få deras godkännande och förtroende. Merparten av tiden för mig, har du inledande möten, och de kommer att se ut, "Har du tankeläsning med någon, bara för att se den på fötter?" Jag är som alltid, "Dude, förstås." Det är bättre eftersom du kan känna det ut i stället bli förvånad. "
Översättning på google.

Kommentarer
Postat av: Blerta

Det är när typ några spelar spelet Ouija board och den går ut på att man ska fråga om en ande vill vara med och om den flyttas till yes/ja så börjar spelet och så frågar man frågor tex vem tänker jag på så kommer första bockstaven av namnet som man tänker på och första bockstaven av efternamnet :) Men vi skulle ha spelat idag men min kompis vågade inte göra det hos henne, vi kunde inte göra det hos mig eller min andra kompis som var med för vi hade gäster :) Vi ska göra det någon annan dag istället :)

2010-11-04 @ 17:01:03
URL: http://blertaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0